•  
  •  
  •  
  •  
  •  

Herbergier Assendelft

De Herbergier Assendelft is gevestigd in een boerderij in Zaanse stijl, gelegen op de Veenpolderdijk, direct achter het dorp Assendelft. Vlakbij de boerderij is over de Delft een brug, waarmee zeer gemakkelijk de dorpskern van Assendelft bereikt kan worden. Het sociale leven van onze bewoners speelt zich volop af in en rondom de Herbergier. Er is voldoende ruimte om te wandelen in en rondom de boerderij.

De indeling

De Herbergier Assendelft heeft 16 appartementen, een logeerkamer, een gemeenschappelijke woonkamer en een prive woongedeelte voor de zorgondernemers. Al de appartementen voor onze bewoner zijn voorzien van een douche en toilet.

Ieder een eigen appartement

Elke bewoner heeft een eigen appartement. U kunt deze naar eigen wens inrichten met meubels, lampen, kleden en wanddecoraties enz. De Herbergier Assendelft is volledig rolstoeltoegankelijk en heeft de beschikking over een lift. Hiermee kan de 1e en de 2e etage bereikt worden.

De appartementen hebben verschillende afmetingen. In de boerderij zelf bevinden zich 7 appartementen.  In het verlengde van de boerderij bevindt zich een aanbouw, met in totaal 9 kamers. In het voorgedeelte van de boerderij bevindt zich de woning van dezorgondernemers: Nancy van der Veen en Desiree van Trigt.

Herbergier Assendelft is gebouwd in 2012. 

Ondernemersfoto
De ondernemers

Herbergier Assendelft heeft sinds 1 juli 2022 nieuwe zorgondernemers. Dit zijn Nancy van der Veen en Desiree van Trigt. Hun rol is helder. ‘Onze bewoners houden, samen met hun familie, de regie over hun eigen leven. In onze Herbergier bieden we een veilige omgeving waarin alle ruimte is voor het individu.’ Samen hebben wij inmiddels zo’n 50 jaar aan ervaring in de zorg opgebouwd. Ik, Nancy, begon mijn carrière als ziekenverzorgende en werkte jaren in de lichamelijk gehandicaptensector. Daarna startte ik in de thuiszorg de zorgcoördinatie op. “Nadat ik mijn HBO-V opleiding had gedaan, heb ik carrière gemaakt en ben locatie manager geworden. Na een paar jaar ben ik bij een organisatie als klant coördinator in de ouderenzorg gaan werken. Desiree werkte jaren in de lichamelijk gehandicaptensector en in de ouderenzorg en maakte daar carrière naar diverse leidinggevende functies. 

Als leidinggevende zaten vaak hele dagen achter een computer. “Het was niet meer de zorg waar we voor gekozen hadden. In de zomer van 2021 vertelde Desiree aan Nancy dat ze haar baan wilde opzeggen. “Ik wil nu nog een sprong in het diepe wagen en iets anders gaan doen.” Eigen baas zijn spreekt Desiree aan. Net nadat Desiree haar baan had opgezegd, zag Nancy een advertentie voor De Herbergier. Dat is wat voor jou, had Nancy gezegd. Maar een Herbergier runnen kan alleen met een levenspartner, een perfecte oplossing voor een stel dat al jarenlang samen had gewerkt. Omdat Desiree tijdelijk geen werk in loondienst had, kon ze zich volledig storten op de overname en opstart van hun eigen zorgonderneming. Waarom kozen wij voor de zorgfranchise van De Herbergier? “Wat ons voornamelijk aantrok, is dat we er echt voor onze bewoners kunnen zijn”, vertelt Nancy. “We zijn dag en nacht aanwezig, dus de lijntjes zijn kort en we kunnen daardoor onze bewoners en medewerkers echt leren kennen. De idealen die we in ons hoofd hebben, kunnen we dankzij de formule goed communiceren en vormgeven. Desiree vult aan: “Het onvoorspelbare van deze doelgroep zien wij als een uitdaging. We willen ontdekken wat wij kunnen doen om iemand een gelukkige dag te kunnen bieden. We kunnen onze eigen creativiteit voor de zorg inzetten, en dat spreekt ons heel erg aan. Wij gaan ons in zetten om volledig aan de kwaliteitseisen te voldoen, maar juist ook de persoonlijke aandacht en huiselijke zorg te bieden die zo hoog in het vaandel staan bij De Herbergiers.

Ons ultieme dagelijkse doel is: een lach op het gezicht van onze bewoners.

Herbergier Assendelft

Veenpolderdijk 13
1566 PH Assendelft
Noord-Holland
Nederland

Heeft u vragen of bent u benieuwd naar onze Herbergier? Neem gerust contact op:

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich gehoord voelt, zeker in het geval van onenigheid. Als u ontevreden bent of het ergens niet mee eens bent, laat het ons dan zeker weten. Zo kunnen we kijken of we er samen uit komen.

Voelt u zich alsnog niet gehoord of komen we er onderling niet uit, dan beschikken wij over een klachtenregeling die voldoet aan de vereisten van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. Heeft u een klacht? Dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Het e-mailadres voor het melden van klachten is: herbergier@meld-het.nu