ARGO-onderzoek: 100% thuis in Herbergier Zoetermeer

Uit de huizen

Persoonlijke zorg en kwaliteit staat bij de Herbergier hoog in het vaandel. Daarom wordt er elke twee jaar een ARGO-onderzoek bij elke locatie uitgevoerd. Herbergier Zoetermeer is afgelopen mei aan de beurt geweest en scoort een 8,9. ‘‘De familie is blij met de zorg en onze bewoners zijn gelukkig’’, vertellen zorgondernemers Martien Groenevelt en Wilma de Ru.

De zorgondernemers van Herbergier Zoetermeer werken elke dag aan het bieden en door ontwikkelen van liefdevolle kwaliteitszorg. Dit is te zien in het eindcijfer. In 2014 hebben Martien en Wilma een eindcijfer van 8,7 behaald. Voor 2018 is Herbergier Zoetermeer beoordeeld met een 8,9. ‘‘Dit komt doordat wij verbeteringen hebben doorgevoerd. Zo is de communicatie sterk verbeterd’’, aldus het stel.

Gastvrijheid

Huiselijkheid, gastvrijheid en persoonlijke aandacht zijn enkele aspecten van de essentie van een Herbergier. En dat is terug te zien in Herbergier Zoetermeer. ‘‘De familieleden hebben ons op een aantal punten met 100 procent tevredenheid beoordeeld. Daar zijn wij gelukkig mee.’’ Zo reageren de respondenten dat zij zich tijdens een bezoekje aan de Herbergier hartelijk welkom voelen. Ook voelen de bewoners zich 100 procent thuis in de Herbergier en hebben zij het naar hun zin. ‘‘De sfeer tussen de bewoners onderling is warm.’’

Persoonlijke en liefdevolle aandacht van medewerkers naar de bewoner toe heeft ook een topscore van 100 procent. ‘‘En alle familieleden zouden een Herbergier aan naasten aanbevelen. Dat geeft ons het gevoel dat wij deze zorg moeten blijven doorzetten.’’

Keuzevrijheid in een Herbergier

Verder scoort autonomie van de bewoners hoog. ‘‘Bewoners worden gestimuleerd om actief te blijven, activiteiten te ondernemen en zelfstandig te blijven’’, vertellen de zorgondernemers. Daarbij is er respect voor keuzevrijheid. Ook de veiligheid van de zorg scoort een dikke voldoende. ‘‘De familie is blij met de zorg en onze bewoners zijn gelukkig.’’

De komende jaren blijft de Herbergier haar zorg voor haar bewoners door ontwikkelen. ‘‘Zo gaan wij nog sterker inzetten op specifieke deskundigheid bij medewerkers’’, aldus Martien en Wilma. ‘‘Onze taak voor de komende jaren is blijven vasthouden aan hoge zorgkwaliteit.’’

Delen: